lillasystersyr

En fodrad mössa till Ella

Kategori: Allmänt, Grejer jag sytt!

En fodrad mössa till Ella har det också hunnit bli, fantastiskt att min rosa fleece matchade så bra tillsammans med hennes fleecejacka!
Mönster: Ottobre
 
 
Jag tycker mössmönster kan vara lite sisådär, men jag har hittat ett jag gillar, dels blir mössan lång så att man kan dra ned den ordentligt över öronen och samtidigt ha kvar lite häng baktill på mössan.
När man syr en ofodrad mössa så klipper man ut två delar likadant tyg som man syr ihop och vränger, men när jag syr en fodrad mössa klipper jag ut en del foder och en del yttertyg, delar dessa på mitten och syr ihop ett foder i ett yttertyg, så att den långa tygbiten är hälften foder och hälften yttertyg. Sedan syr jag ihop dom som vanligt!
 
 
Kommentera inlägget här: