lillasystersyr

Strösselbyxor och Agnes egna design

Kategori: Allmänt, Grejer jag sytt!, Inspiration

Idag hade jag en väldigt produktiv dag, kul!
Jag började med att slutföra en fjäderblus till min svägerska som jag började sy igårnatt för att sedan ta tag i Agnes tunikaidé och ett par byxor med strössel i fickorna.
 
Tunikan bestämde hon helt själv över hur den skulle se ut
 Grått tyg med Zebror på kroppen, enhörningstyget till armar, rosa mudd i ärmslud och gul mudd kring hals
Det känns kul när jag kan förverkliga hennes idéer - jag syr och hon designar!
Jag ska bara sätta fast ett par knappar i halsöppningen, men de var visst slut upptäckte jag mitt i allt, får inhandlas imorgon!
Galen kombination, men nöjd vart jag. Var en såndär dag när varje stygn hamnar på exakt rätt plats och man slipper svära en gång i kvarten.
Mönster: Hsoj
 
 
 
 
 
Strösselbyxorna är också de till Agnes, hittade strösseltyget när jag var en sväng till Morjärv och tyget var tvunget att få följa med hem, och vem vill inte ha strössel i byxorna? Klart hon ville ha det! Sagt och gjort - jag sydde ett par.
 
 
 
Kommentera inlägget här: