lillasystersyr

Fjäderblusen

Kategori: Grejer jag sytt!

Äntligen har jag sytt något till mig själv!
Okej, jag har gjort det innan men inget som jag valt att visa här då jag inte blivit helt nöjd. Men denna gång vart det kalasbra!
 
 
 
Kanske ser tyget bekant ut? Det är tyget jag snubblade över inne på Ohlsons Tyger för ett tag sen, fåglar och fjädrar är min grej, så jag kunde helt enkelt inte låta bli att köpa en bit av tyget.
När jag väl satte igång att sy igår så var jag aningen skeptisk över alla fjädrar då jag tyckte det fanns risk för att det mer skulle likna en Hawaiiskjorta eller cirkus än en damblus.
 
Men jag vart helnöjd!
Fast, ska jag sy mer åt mig själv får jag allt skaffa mig en helkroppsspegel så att jag kan ta en ordentlig bild på plagget när jag bär det.
Blusen fick hänga med på stan idag när jag skulle träffa Mari, så jag passade på att ta två bilder när jag hade en ordentlig helkroppsspegel.. ha ha
 
 
 
Kommentera inlägget här: